coaching

Dlaczego niektóre kompetencje możemy skutecznie poprawić tylko na szkoleniu indywidualnym?

Nie, nie chodzi tylko o dyskrecję. To, że klient nie chce mówić o czymś głośno na szkoleniu grupowym to tylko jeden z powodów.

Brak chęci dalszego rozwoju u mojej klientki wiązał się z… „zagrożeniem” awansu na wyższe stanowisko.

A z kolei wyższe stanowisko – funkcja dyrektora – kojarzyła się jej  ze stereotypowymi  zachowaniami. Uważała, na bazie dotychczasowych doświadczeń, że awans zmienia ludzi i czyni z nich osoby mało przyjemne dla otoczenia.
Dopiero po dokładniej i rzeczowej rozmowie doszliśmy
do wniosku, że można temu zapobiec  przygotowując się psychicznie do nowej roli.  Można wtedy pozostać sobą, pomimo nowych obowiązków i większej odpowiedzialności. Stawiając sprawę w ten sposób, chęć klientki do sięgnięcia po awans wróciła. 

Ale to nie koniec. Był jeszcze jeden problem. Klientka była świadoma tego, że jest osobą dość słabo zorganizowaną. O ile na obecnym stanowisku jakoś jej się udawało „dowozić” cele, o tyle na kolejnym stopniu może to być duży problem.

Zatem musieliśmy popracować również nad organizacją pracy.

A to z kolei powodowało, że moja klientka będzie musiała przyzwyczaić się do pewnej rutyny, która może być nudna, a tego moja klientka nie lubi 😊 Lubi natomiast swobodę działania, twórczy chaos, który powoduje, że czuje się wolna, może być kreatywna i pomysłowa. To co ważne dla firmy wykonuje w terminie, ale zazwyczaj na ostatnią chwilę. Ten zastrzyk adrenaliny jest dla niej bardzo przyjemny, mimo że zużywa dużą ilość energii.

Moja klienta ma świadomość, że bez umiejętności odpowiedniego zarządzania zadaniami, nie osiągnie kolejnego celu.  Z drugiej strony zależy jej na awansie – zatem pora na pracę nad organizacją czasu.

Szkolenie grupowe nie dają możliwości tak dokładnego zgłębienia tematu u każdego z uczestników. Na szkoleniu grupowym, często rozwiązujemy problemy jedynie powierzchownie.

Szkolenie indywidualne podzielone na kilka spotkań jest idealnym rozwiązaniem, by dokładnie rozpracować dany temat, wybrać najlepsze rozwiązanie i przejść do działania.

U większości klientów  problem,  nad którym zaczynamy  pracować na szkoleniu jest na tyle złożony, że w trakcie procesu zaczynamy dotykać poszczególnych, często drobnych wątków, które są przyczyną danego zachowania. Odnalezienie źródła problemu jest czasochłonne, ale jeśli nam się to uda to połowa sukcesu za nami.

Później należy podjąć działania, które poprawią dane zachowanie, by osiągnąć cel główny.

Jeśli chcesz wiedzieć, czy Twój problem nadaje się na szkolenie indywidualne, napisz do mnie.  

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Spodobał Ci się wpis ?
Podziel się wiedzą ze znajomymi.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Menu