Definicji i skojarzeń związanych z grywalizacją jest wiele, np. zabawa, innowacja, microlearning, rywalizacja, motywacja czy narzędzie.
To pokazuje złożoność zagadnienia, a także wachlarz możliwości jakie daje.
Dziś podzielę się tym, jak ja definiuję grywalizację.
Grywalizacja to zastosowanie mechaniki gier do tych aspektów życia, które dotychczas nie miały z grami nic wspólnego. (za Paweł Tkaczyk „Grywalizacja”)
Celem grywalizacji jest:
- zmiana zachowań uczestników gry na bardziej angażujące i efektywne,
- czerpanie przyjemności, jaka płynie z osiągania kolejnych celów realizowanych samodzielnie lub wspólnie,
- zaangażowanie pracowników do zajęć zawodowych postrzeganych jako nużące i rutynowe.
Grywalizacja nie zastępuje tradycyjnych systemów motywacyjnych i premiowych.
Wspiera pracowników w ich codziennej działalności za pomocą zastosowania zupełnie innych, niestandardowych narzędzi.
Oczekiwana poprawa poziomu satysfakcji z wykonywanych zadań wpływa na lepsze efekty pracy,
a tym samym przyczynia się do sukces całej organizacji.
Grywalizacja nie rozwiązuje wszystkich problemów organizacji.
Jej wprowadzenie na stałe do organizacji systematycznie podnosi jakość pracy osób uczestniczących w projekcie.
Ważne! Wprowadzenie grywalizacji nie powinno być aktem jednorazowym, a elementem większej strategii związanej z motywacją i zaangażowaniem pracowników.
Interesuje się temat grywalizacji?
Chcesz wiedzieć, jakie problemy organizacji udało mi się rozwiązać dzięki grywalizacji?
Zapraszam do kontaktu!