Grywalizacja – krok po kroku

Definicji i skojarzeń związanych z grywalizacją jest wiele, np. zabawa, innowacja, microlearning, rywalizacja, motywacja czy narzędzie.

To pokazuje złożoność zagadnienia, a także wachlarz możliwości jakie daje.

Dziś podzielę się tym, jak ja definiuję grywalizację.

Grywalizacja to zastosowanie mechaniki gier do tych aspektów życia, które dotychczas nie miały z grami nic wspólnego. (za Paweł Tkaczyk „Grywalizacja”)

Celem grywalizacji jest:

  • zmiana zachowań uczestników gry na bardziej angażujące i efektywne,
  • czerpanie przyjemności, jaka płynie z osiągania kolejnych celów realizowanych samodzielnie lub wspólnie,
  • zaangażowanie pracowników do zajęć zawodowych postrzeganych jako nużące i rutynowe.

Grywalizacja nie zastępuje tradycyjnych systemów motywacyjnych i premiowych. 

Wspiera pracowników w ich codziennej działalności za pomocą zastosowania zupełnie innych, niestandardowych narzędzi. 

Oczekiwana poprawa poziomu satysfakcji z wykonywanych zadań wpływa na lepsze efekty pracy,
a tym samym przyczynia się do sukces całej organizacji.

Grywalizacja nie rozwiązuje wszystkich problemów organizacji.

Jej wprowadzenie na stałe do organizacji systematycznie podnosi jakość pracy osób uczestniczących w projekcie. 

Ważne! Wprowadzenie grywalizacji nie powinno być aktem jednorazowym, a elementem większej strategii związanej z motywacją i zaangażowaniem pracowników. 

Interesuje się temat grywalizacji? 

Chcesz wiedzieć, jakie problemy organizacji udało mi się rozwiązać dzięki grywalizacji?

Zapraszam do kontaktu!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Spodobał Ci się wpis ?
Podziel się wiedzą ze znajomymi.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Menu