kierownik

Pytanie, które może pomóc kierownikowi

Dzisiaj historia o Pawle, który zamiast skrytykować, zaszachował 😉 swojego pracownika jednym pytaniem:

Co jeszcze mogę dla Ciebie zrobić, byś zmienił swoją postawę na taką, która będzie dobra dla Ciebie i dla zespołu?

Michał to pracownik, który funkcjonuje w kilkuosobowym zespole zarządzanym przez wspomnianego już Pawła.

Michał przez pierwsze lata pracował bez zarzutu. Był bardzo ambitny, zaangażowany, chętny do podejmowania nowych wyzwań.

Wszystko zmieniła… inflacja i rosnące raty kredytów.

Michał zapytał swojego szefa, czy firma przewiduje podwyżki i jakie ma plany wobec niego, ponieważ musi wejść na wyższy poziom zarabiania. 

Paweł przedstawił plany, jakie ma wobec niego. Po pierwsze: podwyżki będą i przynajmniej częściowo zrekompensują wzrost inflacji, a po drugie: awans TAK, ale musi jeszcze trochę poczekać.

Michał przyjął odpowiedź bez większych emocji i następnego dnia przystąpił do działania. Podjął się dodatkowego zlecenia, które częściowo wyłączało go z pracy dla Pawła. Wyglądało to tak, że urywał się z pracy na kilka godzin, by móc realizować inne zadania. 

Początkowo udawało mu się łączyć jedno z drugim. Natomiast w pewnym momencie zespół już nie wytrzymał. Pozostali pracownicy poprosili o spotkanie w pełnym gronie, by zwrócić uwagę, że nie wszyscy pracuję na tym samym poziomie, niektórzy zawalają terminy i trzeba w związku z tym od nowa przeanalizować procesy i podział zadań.

Spotkanie odbyło się w dobrej atmosferze, ale wydźwięk był jednoznaczny. Osobą, która „nie dowozi” swoich zadań, był Michał, który na koniec spotkania przeprosił za swoje zachowanie i postanowił poprawę.

Paweł poprosił Michała o spotkanie 1:1 następnego dnia. Michał spodziewał się dużej krytyki, a nawet tego, że Paweł zwolni go z pracy. Wina była ewidentna. 

Paweł na początku rozmowy zapytał Michała:

Co jeszcze mogę dla Ciebie zrobić, byś zmienił swoją postawę na taką, która będzie dobra dla Ciebie i dla zespołu?

Michał osłupiał. Spodziewał się zupełnie czegoś innego, a na pewno nie tego, że to KIEROWNIK będzie chciał najpierw porozmawiać o tym, co ON może zrobić dla poprawy jakości pracy swojego człowieka.

Oczywiście, ktoś może zarzucić, że to był tani chwyt, na szczęście w tym przypadku nie ma o tym mowy, ponieważ Paweł całym sobą jest zaangażowany w pracę zespołu, wspiera, doradza i jest bardzo partnerski w relacjach.

Michał po dłuższej ciszy jeszcze raz przeprosił za swoją postawę i poprosił, by kierownik bardziej go… kontrolował, rozliczał z zadań, inicjował rozmowy, których celem jest przegadywanie codziennej pracy.

Dla Pawła to nowa sytuacja, ponieważ opierał swoje dotychczasowe kierowanie na dużym zaufaniu i samodzielności pracy członków jego zespołu.

W tym przypadku jednak stwierdził:
Jeśli pomoże Ci to w byciu lepszym i powrocie na to dobre tory, to czemu nie!

Michał z czasem zaczął lepiej działać i rzeczywiście, częściej rozmawia ze swoim szefem 😊

Jeśli Paweł zacząłby rozmowę od krytyki swojego pracownika i wytykania mu błędów, kto wie, jak ta rozmowa by się potoczyła. Paweł jednak zaufał swojej intuicji i otworzył spotkanie poprzez bardzo konstruktywne pytanie. Później mogli się już skupić na rozwiązaniach, które będą owocne dla ich wspólnej pracy.

Jeśli jesteś menedżerem, zachęcam do zastosowania tego pytania:
👉Co jeszcze mogę dla Ciebie zrobić, byś zmienił swoją postawę na taką, która będzie dobra dla Ciebie i dla zespołu?

Mimo tego, że czasem masz ochotę być bardziej zdecydowany wobec pracownika, która przestał się angażować w swoje zadania i ewidentnie nie wywiązuje się ze swoich obowiązków.

A jeśli jesteś pracownikiem, a tekst Ci się spodobał, podeślij swojemu szefowi 😊Kto wie? Może zastosuje tę radę w praktyce? 😉 Powodzenia!

Jeśli spodobał Ci się ten wpis, możesz wesprzeć moją twórczość, stawiając mi wirtualną kawę: https://buycoffee.to/jaroslawbien 😊 

Postaw mi kawę
pracoholizm managera

Menedżerze! Nie musisz myśleć o pracy 24/7!

Spotykam różnych, ale znakomitą część stanowią Ci, którzy po otrzymaniu stanowiska, „zapinają wrotki” i już ich nie zdejmują.

Biegają z taczkami, działają, dzwonią, spotykają się, myślą bez przerwy o kolejnych zadaniach, no i oczywiście się stresują. Praca na ważnym stanowisku tak właśnie musi wyglądać.

Read More »
Stres menedżera

Stres menedżera udziela się pracownikom

“Nawet nie wiedziałam, że mój stres może tak bardzo oddziaływać na moich pracowników” – takie zdanie usłyszałem ostatnio, na koniec prowadzonego przeze mnie szkolenia dotyczącego zarządzania zespołem….

Read More »
pić jeść spać jak super pracownik

Pić, jeść, spać… jak SUPER PRACOWNIK!

Dzisiaj artykuł o tym, jak pić, jeść, spać i dbać o siebie, aby funkcjonować na przyzwoitym poziomie.
Skupię się na najważniejszym punktach, które w mojej ocenie sprawdzają się i mogą pomóc Ci w codziennym funkcjonowaniu.

Read More »
pracujesz...i co z tego wynika?

Pracujesz… i co z tego wynika?

Dzisiaj kilka zdań o tym, jak pracować by mieć satysfakcję, ale też czuć, że jest się potrzebnym w danej organizacji.
To od czego bym zaczął swoje działania jako nowy pracownik, to przyjrzenie się swojemu zakresowi obowiązków.

Read More »

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *

Spodobał Ci się wpis ?
Podziel się wiedzą ze znajomymi.

Share on facebook
Facebook
Share on twitter
Twitter
Share on linkedin
LinkedIn

Menu